A webáruházban a számodra is hatékony működéséhez kétféle sütit használunk.

Szükséges cookie-k
Ezek a cookie-k segítenek abban, hogy a webáruház használható és működőképes legyen, ezért ezeket nem lehet letiltani.

Marketing cookie-k
Ezek a cookie-k segítenek abban, hogy a Te érdeklődési körödnek megfelelő reklámokat és termékeket jelenítsünk meg a webáruházban. Ezeket a cookie-kat le tudod tiltani, de kár lenne, mert egy csomó jó dologról maradnál le.

Részletesebb információ az Adatkezelési tájékoztatónkban.

Kérjük ha egyetértesz, kattints az ELFOGADOM gombra, ha változtatni szeretnél ezen, akkor a Beállítások módosítása gombra. Köszönjük!

Menü

Bankkártyás fizetési segédlet

Bankkártyás fizetési segédlet Az utóbbi időben sok problémát tapasztaltunk a bankkártyás fizetések során.

Szeretnénk egy kis segítséget nyújtani ehhez, sokszor találjuk szembe magunkat azzal a gonddal, hogy a bankok nem adnak elegendő tájékoztatást a bankkártyák internetes használatához.

Addig még rendben van, hogy 2021. január 1-ejétől bevezették a kétlépcsős hitelesítést, azonosítási rendszert - ez minden bankra érvényes, bár vannak akik már korábban is bevezették. Mit is jelent ez a gyakorlatban? Hogyha online szeretnénk vásárolni webáruházakban, vagy egyszerűen az interneten szeretnénk a számláinkat kifizetni, vagy bármilyen internetes bankkártyás tranzakciót szeretnénk végrehajtani, akkor szükségünk lesz internetes biztonsági kódra! Ehhez a banknál meg kell adnunk egy telefonszámot, amelyre az adott vásárlásnál/tranzakciónál küld a bank egy azonosító kódot, amelyet a vásárlás igazolásához be kell pötyögnünk a fizetési felületnél! Vannak bankok, mint például az OTP, amelyek még ezen kívül telekódot is, vagy bármilyen internetes vásárlási kódot használnak. Ez a kód alap esetben a bankkártya utolsó 3 számjegye, amelyet érdemes megváltoztatnunk, vagy a banknál előzetesen megadott személyes kód!

Ennek a telefonszámnak és a kódnak a megadását megtehetjük személyesen a bankban, vagy a bank internetes, online felületén a bankkártyákhoz kapcsolódó menüpontokban!

Szóval a vásárlások kifizetésének folyamata általános esetben: a megrendelés gomb megnyomása után megadjuk az adatokat, az átvétel módját és kiválasztjuk a bankkártyás fizetési lehetőséget. Ekkor egy fizetési oldalra navigál minket a weboldal, itt meg kell adni az összes adatot amelyet kér (kártyaszám, bank, a bankkártyán feltüntetett név, lejárati idő és a hátoldalon a 3 számjegyű CVC biztonsági kód). Ahogy leellenőriztük és jóváhagytuk az adatokat, a banktól kapunk egy biztonsági kódot a megadott telefonszámra sms-ben. Közben a szolgáltató részéről előbukkan egy felugró ablak, amelyben a kifizetést meg kell erősítenünk. Ebben az ablakban kell a kapott biztonsági kódot és ha van, akkor a kódot megadnunk, és ismételten jóváhagyni a kifizetést. Ez a többlépcsős folyamat.

Vannak online fizetési oldalak, alkalmazások, mint amilyen a Simplepay, ahol az adatainkat biztonsággal megadhatjuk és elmenthetjük, így nem kell minden alkalommal újra megadnunk az adatainkat, ehhez egy felhasználói fiókot kell regisztrálnunk!

Nagyon sok olyan webáruház is van, vagy mobilalkalmazás (pl. icsekk) ahol szintén el lehet menteni kártya adatokat, de arra figyeljünk, hogyha még 2020. december 31 előtt adtuk meg az adatainkat, akkor le kell frissíteni ehhez a kétlépcsős hitelesítéshez, mert különben fizetési hibát fognak nekünk jelezni. Találkoztunk már olyan alkalmazással, amelyik kérte, hogy a bank alkalmazásában hagyjuk jóvá a tranzakciót!

És az egyik legfontosabb, amely felelős lehet a sikertelen bankkártyás fizetésért: a számítógépünk, táblagépünk vagy telefonunk. Ha egyszer sajnos fizetési hibába ugrottunk, akkor törölnünk kell az eszközeinken a böngészési előzményeket, sütiket, mert a "rossz" adatokat tárolja el nekünk, és legközelebb is fizetési hiba oldalra kerülünk, holott mindent jól töltünk ki, és megadtuk a banknak a telefonszámunkat, jóváhagyásunkat!

 

 

Keresés